WINKEL
023 543 43 44

Openingstijden

Maandag 09:00 t/m 17:00
Dinsdag 09:00 t/m 17:00
Woensdag 09:00 t/m 17:00
Donderdag 09:00 t/m 17:00
Vrijdag 09:00 t/m 17:00
Zaterdag 09:00 t/m 17:00

OPHAALDIENST
023 543 43 43

Veelgestelde vragen

Ik heb bruikbare goederen. Kan ik deze zelf brengen?

Wilt u goederen schenken aan Snuffelmug? Wij zouden daar erg blij mee zijn!

Bij onze winkel aan de Surinameweg 9b kunt u herbruikbare goederen afgeven. Dit kan altijd overdag tussen 9.00 en 17.00 uur van maandag t/m zaterdag bij ons inname goederen punt. Wij helpen u graag met uitladen.

 

Haalt Snuffelmug ook goederen bij mij thuis op?

Ja dat doen we. Wij komen dan op het afgesproken dagdeel. Ook voor complete inboedels kunt u bij ons terecht. Kunt u de goederen niet op de begane grond zetten dan komen we eerst even kijken. Zorgt u er wel voor dat de goederen in een deugdelijke doos of tas zitten, de dozen en/of tassen niet te zwaar zijn en de doorgang vrij is? Wij vinden het niet erg om te tillen maar houden wel de gezondheid en veiligheid in de gaten.

Hoe maak ik een ophaalafspraak?

Een afspraak om goederen bij u thuis op te halen kunt u telefonisch maken. U krijgt dan een medewerker aan de lijn die inzicht heeft in onze planning. In overleg met u plant hij of zij dan een dagdeel in waarop wij bij u langs komen.

Zijn er kosten verbonden aan het afhalen van goederen?

Nee, Snuffelmug haalt de goederen kosteloos bij u op en is u dankbaar voor uw gift.

Bezorgd Snuffelmug mijn goederen?

Ja dat kan. In Haarlem en naaste omgeving. Hiervoor worden echter wel bezorgkosten gerekend. (15 euro) Bij aankoop maken wij met u een bezorgafspraak.

Welke goederen kan ik allemaal afgeven of laten halen?

Wij zijn met alles blij en zien in vrijwel alles een tweede leven. Neemt u contact op met onze ophaaldienst om te bespreken wat we voor u kunnen betekenen.

Wat haalt Snuffelmug op?

Sommige spullen kunnen helaas niet meer verkocht worden. Bijvoorbeeld chemisch afval ( verf, schoonmaakmiddelen etc. ), autobanden, snoeiafval, bouw & sloopafval, dat gaat echt niet meer. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw gemeente of het zelf wegbrengen naar het afvaldepot in uw gemeente. U kunt wel bij ons in de winkel of aan de ophaaldienst lege batterijen, cartridges, oude mobiele telefoons en spaarlampen afgeven.

Wat doet Snuffelmug met overtollige goederen?

Zoveel als mogelijk gaan goederen die we krijgen de winkel in. Goederen die na verloop van tijd niet verkoopbaar blijken, worden niet weggegooid. Er word gekeken of het verkocht of geschonken kan worden aan stichtingen of doelen waar ze er nog wel wat mee kunnen. Soms word het ook verkocht aan derden. Wanneer er geen enkele partij is die er nog behoefte aan heeft rest Snuffelmug niets anders dan het te scheiden in zoveel mogelijk grondstoffen.

Haalt Snuffelmug ook mijn inboedel op?

Dat kan, als u heel veel goederen heeft kunt u dat aangeven bij het maken van een afspraak. We maken hier extra tijd voor vrij in onze planning. Ook kunnen wij voor de tijd nog even langs komen om de situatie te bekijken en door te spreken zodat het ophalen soepel verloopt.

Heb ik garantie op aankopen bij Snuffelmug?

Snuffelmug geeft geen garantie op producten die door ons verkocht zijn. Wij adviseren dan ook om elk artikel goed te inspecteren alvorens het betaald word. 

Wanneer het gaat om elektronische artikelen is snuffelmug onder voorwaarden coulant.

Worden alle elektronische apparaten getest?

Elektronische artikelen testen wij door middel van de stekkertest. Verder gaat de controle niet. Mocht eenmaal thuis blijken dat het artikel toch niet naar verwachting werkt kan het retour worden gebracht. Snuffelmug neemt echter alleen retour met de originele kassabon en ondertekening van een retourbewijs. Wij ruilen niet tegen een soortgelijk artikel. Snuffelmug behoud zich het recht voor om bij twijfel het aangeboden artikel niet retour te nemen.

Kan ik mijn aankopen bij Snuffelmug ook ruilen?

Aangezien het 2e hands artikelen betrefd en elk artikel uniek is kunnen aankopen kunnen niet worden geruild. Bij een gekocht artikel word er geen geld of tegoedbon terug gegeven.

Hoe lang kan ik gekochte spullen bij Snuffelmug opslaan?

Kunt u uw aankopen niet direct meenemen of laten bezorgen, dan kunnen uw aankopen maximaal 3 dagen bij ons worden opgeslagen. Hierna worden er per dag kosten per artikel( a 5 euro per dag) voor opslag berekend. Zijn de goederen na 7 dagen nog niet opgehaald dan zullen wij deze spullen weer in de winkel plaatsen voor verkoop. Het bedrag van de aankoop minus opslagkosten wordt in dit geval vergoed.

Kan ik bij Snuffelmug spullen reserveren?

Artikelen kunnen niet worden gereserveerd. Pas wanneer een artikel afgerekend is, is het artikel verkocht. Tot die tijd blijft het van Snuffelmug en ligt de zeggenschap volledig bij Snuffelmug.

Werkt Snuffelmug alleen met vrijwilligers?

Nee, het grootste deel van de medewerkers bij Snuffelmug zijn gedetacheerd vanuit de SW. Zij hebben hier een full-time of een deeltijd baan. Naast deze medewerkers zijn er ook vrijwilligers en stagiars werkzaam.

Hoe is Snuffelmug bereikbaar?

We zijn zowel telefonisch als via de mail bereikbaar. Telefonisch kunt u ons bereiken op: 023 - 543 43 44 en per email: info@snuffelmug.nl
 

Kan ik bij Snuffelmug pinnen?

Ja, dat kan, graag zelfs! Voor elk bedrag zonder kosten. Extra geld pinnen kan niet bij Snuffelmug.