Lees voor

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik heb bruikbare goederen. Kan ik deze zelf brengen?

Wilt u goederen schenken aan Snuffelmug? Wij zouden daar erg blij mee zijn!
Bij onze winkels aan de Surinameweg 9b in Haarlem of aan de Cruquiusweg 37a in Heemstede kunt u herbruikbare goederen afgeven. Dit kan altijd overdag tussen 10.00 en 17.00 uur van maandag t/m vrijdag bij ons inname goederen punt. Wij helpen u graag met uitladen.

Haalt Snuffelmug ook goederen bij mij thuis op?
Jazeker. U kunt een afspraak inplannen door te bellen met nummer 023-543 43 43.

Hoe maak ik een ophaalafspraak?

Een afspraak om goederen bij u thuis op te halen kunt u telefonisch maken.
U krijgt dan een medewerker aan de lijn die inzicht heeft in onze planning.
In overleg met u plant hij of zij dan een dagdeel in waarop wij bij u langs komen.

Zijn er kosten verbonden aan het afhalen van goederen?

Nee, Snuffelmug haalt de goederen kosteloos bij u op en is u dankbaar voor uw gift.

Bezorgd Snuffelmug mijn goederen?

We bezorgen uitsluitend op begane grond. Lift aanwezig, dan bezorgen we tot de voordeur. De koper is verantwoordelijk voor het van te voren opmeten van de aankoop en te controleren of de aankoop door deuren, gangen, liften etc. passen.
Geld wordt niet geretourneerd als blijkt dat een product wegens te grote afmetingen niet geleverd kan worden.
Bezorgtarief van 15 euro in Haarlem en Heemstede.
Bezorgtarief van 25 euro voor de plaatsen Santpoort- Zuid / Santpoort-Noord / Bloemendaal / Aerdenhout / Bentveld / Zandvoort / Bennebroek / Cruquius / Vijfhuizen / Haarlemmerliede / Spaarndam / Hoofddorp.
We houden ons het recht voor om een bezorgopdracht niet aan te nemen zonder opgaaf van reden.
Ook behouden wij het recht voor om het tarief aan te passen.

Welke goederen kan ik allemaal afgeven of laten halen?

Wij zijn met alles blij en zien in vrijwel alles een tweede leven. Neemt u contact op met onze ophaaldienst om te bespreken wat we voor u kunnen betekenen.
Zie pagina Goederen Schenken

Wat doet Snuffelmug met overtollige goederen?

Zoveel als mogelijk gaan goederen die we krijgen de winkel in. Goederen die na verloop van tijd niet verkoopbaar blijken, worden niet weggegooid.
Er word gekeken of het verkocht of geschonken kan worden aan stichtingen of doelen waar ze er nog wel wat mee kunnen. Soms word het ook verkocht aan derden. Wanneer er geen enkele partij is die er nog behoefte aan heeft rest Snuffelmug niets anders dan het te scheiden in zoveel mogelijk grondstoffen.
Snuffelmug maakt afspraken met Gemeenten of instellingen die verantwoordelijk zijn binnen de regio voor afvalinzameling. Door grof afval te scheiden in diverse grondstoffen, voegt Snuffelmug een bijdrage aan de lokale doelstellingen op het gebied van afvalscheiding.

Haalt Snuffelmug ook mijn inboedel op?

Snuffelmug werkt samen met een professioneel bedrijf voor het ontruimen en/of veegschoon opleveren van woningen.
De goederen gaan naar de Snuffelmug. Voor meer informatie neemt u contact op met onze ophaaldienst.

Heb ik garantie op aankopen bij Snuffelmug?

Snuffelmug verkoopt tweede hands goederen en checkt deze uitvoerig op gebreken. Het kan voorkomen dat onze medewerkers iets over het hoofd zien. Daarom uw aankopen van te voren goed te controleren.
Elektrische apparaten hebben een garantietermijn van 14 dagen

Worden alle elektronische apparaten gecheckt?

Alle elektronische apparaten worden getest door onze medewerkers en dit is te herkennen aan een aparte sticker op het apparaat. Voor de meeste apparaten voeren we alleen een stekkertest uit.
Snuffelmug raadt aan om apparaten zowel elektrisch als gas aan te laten sluiten door een erkende installateur. Snuffelmug is niet aansprakelijk voor geleden schade als gevolg van een verkeerd aangesloten of defect apparaat.

Kan ik mijn aankopen bij Snuffelmug ook ruilen?

Snuffelmug verkoopt tweedehands goederen en daarom is het niet mogelijk om te ruilen.

Hoe lang kan ik gekochte spullen bij Snuffelmug opslaan?

Kunt u uw aankopen niet direct meenemen of laten bezorgen, dan kunnen uw aankopen maximaal 5 dagen bij ons worden opgeslagen.
Hierna worden er per dag kosten per artikel( a 5 euro per dag) voor opslag berekend. Zijn de goederen na 10 dagen nog niet opgehaald dan zullen wij deze spullen weer in de winkel plaatsen voor verkoop.
Het bedrag van de aankoop minus opslagkosten wordt in dit geval vergoed.

Kan ik bij Snuffelmug spullen reserveren?

Artikelen kunnen niet worden gereserveerd. Pas wanneer een artikel afgerekend is, is het artikel verkocht.
Tot die tijd blijft het van Snuffelmug en ligt de zeggenschap volledig bij Snuffelmug.

Werkt Snuffelmug alleen met vrijwilligers?

Snuffelmug werkt met diverse gemotiveerde medewerkers.
Dit zijn o.a. vrijwilligers, dagbesteding, trajecten, betaalde medewerkers via de Sociale Werkplaats en enkele betaalde vakantie/oproepkrachten.
Elk filiaal heeft een professionele Teamleider.

Hoe is Snuffelmug bereikbaar?

Bereikbaarheid het beste tussen 9.00 tot 11.00 uur en van 13.30 tot 15.00 uur.

Kan ik bij Snuffelmug pinnen?

Ja, dat kan, graag zelfs! Voor elk bedrag zonder kosten. Extra geld pinnen kan niet bij Snuffelmug.